راهنمای Death Knight در Wrath of The Lich King​

0
(0)

راهنمای انتخاب کلس WOTLK Classic

مقاله راهنمای انتخاب کلس Wrath of the Lich King Classic به مهمترین ویژگی های کلس انتخابی شما اشاره میکند

راهنمای Death Knight در Wrath of The Lich King

راهنمای Death Knight لیچ کینگ

جایگاه کلی کلس Death Knight در Wrath of The Lich King

در مقاله راهنمای Death Knight در Wrath of The Lich King به بررسی جایگاه کلی این کلس و انوع Utility یا سودمندی آن برای گروه یا Raid می پردازیم. 

کلس جذاب DK اولین بار در پچ Wrath of the Lich King معرفی شد و یکی از قدرتمند ترین Class های این پچ می باشد. 
جایگاه قدرتمند Tank ،DPS و حتی PVP همراه با باف های انحصاری، Death Knight را به یک انتخاب ایده آل برای هر دانجن، Raid و همچنین PVP تبدیل می کند.
به طور کلی کلس Death Knight دارای باف عمومی Horn of Winter می باشد که به مدت 2 دقیقه 155 Agility و Strength برای همراهان خود فراهم می آورد (قابل ترکیب و یا Stack شدن با Totem کلس Shaman نمی باشد)

بررسی DPS کلس Death Knight در Wrath of the Lich King

هر سه تلنت Frost، Unholy و حتی Blood قابلیت تبدیل شدن به DPS را دارا هستند. Frost و Unholy رقابت نزدیکی برای DPS در نسخه های مختلف لیچ کینگ دارند اما Blood به دلیل وابستگی به Armor Penetration در انتهای اکسپنشن به DPS قابل قبول دست خواهد یافت.

Unholy PVE DPS

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد تلنت Unholy از نظر DPS رقابت نزدیکی با Frost چه از نظر Single Target (هدف تکی) و یا AOE خواهد داشت و در کل کلس مفیدی برای Raid می باشد.

از نظر Utility (سودمندی برای اعضا گروه یا Raid) تلنت Unholy دارای باف قدرتمند Ebon Plaguebringer می باشد که باعث می شود هدف مورد نظر 13% دمیج Magic بیشتری دریافت کند (شانس Crit 3% فقط مخصوص خود شما می باشد همچنین این باف قدرتمند 13% افزایش دمیج Magic قابل ترکیب و یا Stack شدن با باف مشابه Druid Balance و Warlock نیست)
برخی Raid ها از بازیکنان Unholy خود درخواست میکنند که Talent قدرتمند Anti-Magic Zone را برای اهداف کمک رسانی دریافت کنند.

تلنت و Glyph که به صورت عمومی استفاده می شوند :

  • Glyph of the Ghoul increases the overall strength and stamina of your Ghoul by 40% of your own

Frost PVE DPS

به نظر شخصی من Frost دارای Rotation بسیار جذاب تری نسبت به Unholy در PVE می باشد و از همین رو معمولاً Talent محبوب تری نیز به شمار می رود.
تجربه ی بازی با Frost بسیار لذت بخش خواهد بود و انتظارات شما را بروآروده خواهد کرد. تلنت Frost هم برای سلاح های Two-Hand و همچنین One-Hand طراحی شده است اما ویژگی های One-Hand آن به مراتب قویتر از Two-Hand می باشد. 

از نظر Utility (سودمندی سایر اعضا) تلنت Frost دارای  Improved Icy Talons (افزایش Melee Haste افراد Raid به مقدار 20% (5% بیشتر برای خودتون و البته این باف قابل ترکیب و یا Stack با باف مشابه Totem کلس Shaman نیست)) می باشد.

Blood PVE DPS

همانطور که گفته شد Blood DPS مانند سایر کلس های Physical Damage یعنی Warrior و Combat Rogue و … شدیداً به Armor Penetration وابسته است و از این رو در شروع اکسپنشن کارایی لازم را ندارد (Armor Penetration مهمترین Stat کلس های Physical Damage می باشد که در ابتدای اکسپنشن به راحتی در دسترس نیست).
علاوه بر مورد فوق Utility یا باف تلنت Blood (یعنی  Abomination’s Might ده درصد (10%) Attack Power بیشتر برای Raid) معمولاً توسط Hunter Mark در اکثر Raid ها وجود دارد.
تلنت DPS Blood نسبت به دو تلنت دیگر حالت خاص تری دارد و برای عملکرد کامل نیاز به آیتم های بسیاری دارد و از این رو معمولاً بازیکنان Full BIS برای لذت شخصی و حالت لاکچری این تلنت را انتخاب می کنند. (البته در صورت داشتن آیتم لازم، DPS این Talent دست کمی از Frost و Unholy ندارد و همچنین به دلیل Self-Healing فوق العاده در بسیاری از شرایط از پس خودتان بر میایید و کمک کمتری از هیلر نیاز خواهید داشت)

بررسی Tank کلس Death Knight در Wrath of The Lich King

هر سه تلنت Blood ،Frost و حتی Unholy قابلیت تبدیل شدن به تانک را دارند اما به طور معمول Frost و بخصوص Blood برای Tank استفاده می شوند.
تانک Death Knight تا حد زیادی به آیتم وابسته می باشد و از این رو در ابتدای اکسپنشن و به خصوص در شروع دانجن های Heroic نسبت به سایر کلس های Tank از قابلیت Survival (بقا) پایینتری برخوردار می باشد و همچنین تانک AOE ضعیفتری محسوب می شود. 
قدرتمند ترین ویژگی تانک DK در هر سه تلنت، دریافت Magic Damage کمتر می باشد که به طور محسوسی از هر کلس دیگری در این زمینه قدرتمندتر می باشد.

تانک Blood

تلنت Blood ایده آل ترین انتخاب برای Tank کلس Death Knight می باشد. ویژگی اصلی این تانک Healing بسیار بالا می باشد و می تواند تا حد بسیاری زیادی خودش را Heal کند.

از نظرUtility (سودمندی برای برای سایر اعضا) تلنت Blood دارای باف قدرتمند Abomination’s Might ده درصد (10%) Attack Power بیشتر برای Raid (با باف مشابه Hunter تلنت Mark ترکیب یا Stack نمی شوند) می باشد. همچنین باف بسیار قدرتمند Hysteria که می تونید روی خودتون استفاده کنین و یا به یار خودتون بدین و باعث افزایش Physical Damage به مقدار 20% برای 30 ثانیه می شود! (در مقابل از دست دادن مقداری Health Per Sec و با باف مشابه Warrior Fury قابل Stack و ترکیب شدن نیست) 
بسیاری تانک های Blood به جای استفاده از تمام ظرفیت تلنت Blood از تلنت Frost باف قدرتمند Improved Icy Talons را برای حداکثر Utility دریافت می کنند.

تانک Blood از نظر بقاء دارای قابلیت فوق العاده Vampiric Blood که تنها 1 دقیقه CD دارد و همچنین Will of the Necropolis که به طرز محسوسی به خصوص در انتهای اکسپنشن از کشته شدن شما جلو گیری می کند. علاوه بر دو مورد فوق تانک بلاد دارای یک تلنت فوق العاده بی نظیر می باشد Spell Deflection باعث می شود که به مقدار % Parry شما این شانس وجود داشته باشد که 45% Direct Magic Damage (دمیج مجیک مستقیم) کمتری دریافت کنید! البته این شامل دمیج Magic دسته جمعی مثل باف یا دمیج Magic گروهی نمی شود.

معایب :
1- همانطور که پیشتر گفته شد تانک Blood شدیداً به Gear وابسته است و از این رو در ابتدای اکسپنشن و قبل از دریافت آیتم های Pre-Raid نسبت به کلس های تانک دیگر از Survival پایینتری برخوردار است.
2- AOE تانک یا تانک دسته جمعی (مثل دانجن) نسبت به سایر کلس ضعیفتر می باشد و نیاز به تلنت Morbidity برای استفاده منظم از Death and Decay خواهید داشت.

تانک Frost

تانک Frost نسبت به Blood دارای کاربرد کمتری می باشد اما گاهی اوقات امتیاز بالاتری نسبت به Blood دارد.

Frost از نظر بقا دارای قابلیت های بسیار قدرتمند Unbreakable Armor تنها با 1 دقیقه CD که باعث افزایش Armor به مقدار 25% و Strength به مقدار 20% برای 20 ثانیه می شود. دو ویژگی قدرتمند دیگر شامل  Frigid Dreadplate که 3% درصد شانس Melee Attack نسبت به شما Miss شوند و همچنین Acclimation که Resist شما در مقابل Magic را افزایش می دهد (نیاز به دمیج Magic ادامه دار برای عملکرد موثر دارد)

از نظر Utility تانک Frost دارای باف قدرتمند Improved Icy Talons  می باشد. (افزایش Melee Haste افراد Raid به مقدار 20% (5% بیشتر برای خودتون و البته این باف قابل ترکیب و یا Stack با باف مشابه Totem کلس Shaman نیست)

تانک Frost به دلیل خاص بودن و تنوع انتخاب های بی شمار نیاز به بررسی دقیق دارد. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید مقاله سایت وارمین برای راهنمای کامل تانک Frost :  لینک مقاله وارمین

تانک Unholy

تلنت Unholy به دلیل دارا بودن قابلیت های انحصاری Anti-Magic Zone و همچنین Anti-Magic Shell بهبود یافته در تلنت و البته Bone Shield نسبت به دو تلنت قبلی دارای امتیازات ویژه در مقابل باس های Magic می باشد اما در مجموع اصلی ترین ویژگی های این تلنت مختص DPS می باشد و تنها در مقابل برخی از Boss ها تانک Unholy موثر خواهد بود.

تانک Unholy بسیار منحصر به فرد می باشد و اطلاعات مربوط به آن به سختی یافت می شود. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در این ارتباط دارید :لینک مقاله Warmane

جایگاه DK در PVP

Unholy در PVP

به نظر من Unholy تنها کلس در پچ لیچ کینگ می باشد که Counter قدرتمندی ندارد. یعنی برای مثال اگر بازی Dota 2 را در نظر بگیریم، هر Hero یک نقطه ضعفی دارد که Hero دیگر به راحتی از پس آن بر میاید. این نکته برای Unholy در Wrath of the Lich King وجود ندارد و عملاً هیچ کلسی به راحتی از پس Unholy بر نمی آید (از نظر Duel). البته این بدان معنا نیست که نمی شود Death Knight را در Duel شکست داد و بسیاری از کلس ها می توانند این کلس محبوب را شکست دهند اما چنانچه شخص با مهارتی Death Knight را انتخاب کند به هیچ وجه شکست آن راحت نخواهد بود. 

جایگاه Unholy در PVP بسیار جالب است. این تلنت در واقع یک جادوگر (شباهت زیاد با Shadow Priest) در لباس Plate می باشد! یعنی عملاً نیازی به نزدیک بودن به هدف برای آسیب رساندن نخواهید داشت و بالاترین دمیج ممکن هم از راه دور امکان پذیر است. 

از مهمترین قابلیت های Unholy می توان به همراه داشتن و کنترل همیشگی یک Pet Undead با قابلیت پرش، Stun و دمیج و همچنین یک Pet با 3 دقیقه CD یعنی Summon Gargoyle که 30 ثانیه به دشمن دمیج زیادی وارد می کند اشاره کرد. Anti-Magic Zone و همچنین نسخه بهبود یافته Anti-Magic Shield دو ویژگی بسیار قدرتمند دیگر Unholy هستند.

Glyph هایی که به صورت عمومی استفاده می شوند:

Frost در PVP

تلنت Frost احتمالاً یکی از بهترین انتخاب ها برای فصل اول Wrath of the Lich King در Arena خواهد بود. این تلنت با دو حالت Two-Hand و Off-Hand دمیج بسیار زیاد با شانس Critical بالا فراهم می کند که یک انتخاب عالی برای کشتن Healer و سایر کلس ها می باشد.
مهمترین امتیاز Frost نسبت به Unholy دمیج Burst یا نگهانی بسیار بالا می باشد.

Frost در ابتدا و تا میانه های اکسپنشن لیچ کینگ انتخاب مناسبی برای Healer ها می باشد چراکه به دلیل Damage بالا تنها نیاز به پشتیبان برای از بین بردن اهداف خود خواهید داشت.

مهمترین قابلیت Frost در کنار دمیج بالا  [Hungering Cold] می باشد که باعث Freeze شدن تمام دشمنان نزدیک به شما به مدت 10 ثانیه می شود.

Blood در PVP

 Blood یک تلنت منحصر به فرد در PVP می باشد و بر خلاف دو تلنت دیگر به Physical Damage وابسته است.
مهمترین نکته در ارتباط با Blood قابلیت Self-Healing بسیار بالا می باشد و مقدار این Heal تنها به % Max Health شما وابسته است. به زبان ساده هرچقدر ماکزیمم Health شما بیشتر باشد، بیشتر هیل می شوید. 

قابلیت Death Strike که عامل اصلی Heal شدن Blood می باشد در صورتی هیل می دهد که Disease های شما روی هدف مورد نظر باشند. در صورتی که Disease ها Dispel شوند (در PVP) هیل نخواهید شد. برای این منظور برخی از تلنت Unholy قابلیت Unholy Blight را برای جلوگیری از Dispel شدن دریافت می کنند.
(در قبال از دست دادن حجم زیادی دمیج و هیل بیشتر)

به طور کلی Blood در PVP یک کلس با دمیج بسیار بالا در نظر گرفته می شود البته در صورتی که Armor Penetration بالا داشته باشید و نوع دیگر Blood حالت نیمه تانک دارد، یعنی در کنار دمیج پایینتر از Survival یا بقا بسیار بالاتری برخوردار است.
سخت ترین رقیب برای Blood، کلس های Frost Mage و Hunter با مهارت می باشند.

حالت کلی  تلنت و Glyph کلس DK Blood

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You cannot copy content of this page

×
اسکرول به بالا